traveled in 17 countries Read more Haarlem, Netherlands

Koh Samui - Bangkok

March 9, 2019 in Thailand ⋅ 🌙 26 °C

Woensdag was een mooie dag! 'S ochtends vroeg werd ik opgehaald door de taxi. Samen met twee reisgenoten, werd ik naar de pier gebracht. Vanaf daar gingen wij met een speedboat naar Koh Tao. Toen wij aankwamen werden wij opgewacht en naar de longtail boot gebracht. Voor de hele dag hadden wij een privé voor, erg fijn. Als eerste werden wij naar Shark Bay gebracht om te snorkelen. Daar kwam ik veel grote vissen tegen. Ook zag diverse scholen langs komen. Maar na een tijdje snorkelen, kwam ik dan ook een Blacktip rif haai tegen. (vandaar de naam van de plek) Erg gaaf om te zien! Het was een grote jongen van zo'n +/- 2 meter.

Daarna gingen wij nog maar drie andere snorkel plekken. Elke plek was erg mooi om te zien. Veel verschillende vissen gezien. Het koraal was jammer genoeg, niet al te best op sommige plekken. Maar toch was het allemaal erg mooi om te zien. Aan het eind van de snorkel trip, nog een zeeschildpad gezien! De kans dat je die hier tegen komt is erg klein, daarom is het gaaf, om die hier toch tegen te komen.

Na het snorkelen, zijn wij terug gebracht naar het hotel. Daar hebben wij met de hele groep gegeten, als afsluiting van de vakantie.

Donderdag was een lange reisdag. Na het ontbijt zijn wij met de boot naar het vaste gevaren. Daar werden wij met de bus naar het treinstation gebracht. De treinrit naar Bangkok deed een uur of twaalf.

De laatste dag in Bangkok ben ik naar het park geweest. Daar waren verschillende dieren te zien. Vogels, varanen en schildpadden waren te zien. 'S avonds nog naar de markt geweest. Daar was het erg druk, maar leuk om nog mee te maken.

De reis zit er al weer bijna op. Vanaf Bangkok naar Abu Dhabi gevlogen. Gelukkig ook een beetje kunnen slapen.

Bedankt voor het volgen en tot de volgende keer!

Bangkok - Koh Pha-Ngan

March 5, 2019 in Thailand ⋅ 🌙 27 °C

De laatste week is alweer aangebroken. Vandaag zijn wij via de ferry, op het eiland Koh Pha-Ngan aangekomen. Het is echt een prachtig ressort waar wij een paar dagen verblijven. Lekker gezwommen in het zwembad. Helaas kan je niet in de zee zwemmen, daar is het te ondiep voor. 'S avonds nog een mooie zonsondergang gezien.

De volgende dag zijn wij wezen snorkelen. Met een longtail boot, zijn wij naar het eerste snorkel punt gevaren. Daar konden wij een uurtje snorkelen. Helaas viel het snorkelen tegen. Het water was erg troebel, waardoor je niet ver kon kijken. Daarnaar vaarden wij nog maar een andere plek. Daar was het water helaas ook troebel. Terug bij het hotel, heb ik met een aantal reisgenoten volleyball gespeeld. Daarna lekker gegeten en als afsluiting van de avond, nog tafeltennis gespeeld.

De afgelopen dagen rustig aan gedaan. Lekker gezwommen in het zwembad. Ook naar het eiland Koh Samui gevaren. Wederom hebben wij een erg mooi resort. Mooi zwembad met uitzicht over de zee.

Chang Mai - Bangkok

March 1, 2019 in Thailand ⋅ ☀️ 27 °C

Sawadee kah!

Zaterdag zijn wij naar Chiang Mai gereden met een touringcar. Daar aangekomen zijn wij naar de avond markt geweest. Daar lekker gegeten en rond geslenterd. Op sommige plaatsten was het erg druk.

Zondag is de dag erg goed begonnen! Als start van de dag, zijn wij naar de het olifanten opvang centrum geweest. Daar worden oude olifanten opgevangen. Sommige zijn jarenlang voor de toeristen industrie gebruikt. Wat ik zag worden zie hier goed verzorgt.

Wij mochten de olifanten lekkere bananen geven. Sommige kon je ook aanraken, andere waren te angstig. Daarna hebben wij uitleg gehad over de gewoontes van de olifanten, erg interessant. Inmiddels was het lunchtijd voor de olifanten, het eten mochten wij klaar maken. Dat eten was erg snel op. Na het eten mochten de olifanten, naar de rivier om te zwemmen. Dat vonden ze erg leuk, vooral ook omdat wij ze mochten schoonmaken / soppen. Erg gaaf om te doen! Aan het eind begon een olifant, iedereen nat te spuiten met zijn slurf. Blij om te zien dat je hier niet op olifanten mag rijden.

De tijd gaat snel het is inmiddels alweer maandag. Vandaag ben ik met Janine en Daisy (twee reisgenoten) naar de zipline geweest. Het was in de jungle, je zweefde letterlijk tussen de bomen. Erg gaaf, het ging om erg hard. Er was veel afwisseling in de route, het ene moment was je aan het abseilen, het andere moment aan het klimmen. Als afsluiter moest ik abseilen van 40m hoogte. Dat was wel even eng, om zo midden in de jungle zo hoog te hangen. Maar het was een hele mooie ervaring om te doen!

Dinsdag ochtend werd ik vroeg opgehaald. Wij gingen naar het Inthanon National Park. Daar heb je Doi inthanon (de hoogste berg van Thailand). Na het uitstappen op de top, merkte je gelijk hoe hoog het daar was. Een beetje ligt gevoel kreeg ik in mijn hoofd. Daar hebben wij een stukje gewandeld, door de jungle. De volgende stop was wat lager, daar waren twee tempels. Een erg mooi uitzicht! Jammer genoeg was het zo hoog wel wat mistig. Daardoor kon je niet zo ver kijken. Daarna gingen wij weer wat lager, wij stopten bij twee watervallen. En wat kleinere en een grote, leuk om te zien. Het was een leuke actieve dag.

De laatste dag dat ik in Chiang Mai ben. 'S ochtends lekker rustig aan kunnen doen. De groep ging naar een tempel op een berg. Zelf ben ik lekker in Chiang Mai gebleven. Daar heb ik verschillende tempels bezocht. Heerlijk om een dagje even alleen te zijn.

'S avonds pakten wij de trein naar Bangkok. Na een uur of twee, werden alle bankjes omgetoverd naar bedden. Heel raar om in een trein te liggen. Ook niet goed kunnen slapen. 'S ochtends vroeg kwamen wij aan in Bangkok. Daar moesten wij drie uur wachten, voordat wij onze kamer van het hotel in konden. Daarna rustig aan gedaan. 'S avonds zijn wij nog naar een rooftop bar geweest. Daar had je een mooi uitzicht over Bangkok.

Kanchanaburi - Sukhothai

February 22, 2019 in Thailand ⋅ 🌙 28 °C

Op woensdag zijn wij naar de Erawan waterval geweest. Het was een waterval van zo'n 2km hoog. Er waren zeven verschillende plateaus. Elk gedeelte had een verschillend uitzicht. Een zware tocht maar erg leuk. Er waren onderweg ook apen te zien. Aan het eind lekker onder de waterval gezwommen.

Donderdag was een lange reisdag. Wij zijn naar Sukhothai gereden, onderweg bij een basisschool gestopt. Daar zongen de kinderen het volkslied voor ons. Daarna moeten wij ons eigen volkslied zingen. Aan het eind van de dag kwamen wij aan in het hotel.

Vrijdag zijn wij naar de ruïnes van Sukhothai geweest. Daar waren allemaal tempels van vroeger te zien. Op de fietst hebben wij een tocht van ongeveer 3 uur gemaakt. Er waren erg veel Buddha's en oude tempels te zien. Heel mooi om te zien! In de avond hebben wij in Sukhothai en tochtje gehad in een soort Tuktuk. Daarna lekker gegeten. Morgen is er weer een lange reisdag, wij rijden dan naar Chiang Mai.

Bangkok

February 19, 2019 in Thailand ⋅ 🌙 29 °C

Vandaag was dan eindelijk de grote dag! De vakantie is begonnen! De eerste vlucht van Amsterdam naar Abu Dhabi ging in 6 uur. Vanuit Abu Dhabi vlogen wij in 5,5 uur naar Bangkok. Daar aangekomen werden wij naar het hotel gebracht. 'S avonds lekker gegeten voor 40 Baht (zo'n €1,20).

De tweede dag hadden wij 's ochtends een fietstocht door Bangkok. Was erg leuk om te doen! Fietsen door hele smalle straatjes. Naast het water/open riool, hopend dat je er niet in valt. De drukke stad van een heel andere kant gezien. Het was erg warm, dat is wel wennen.

Vandaag is het alweer dinsdag. Wij zijn als eerst naar de drijvende markt geweest in Damnoen Saduak. Wij hebben als eerst een klein stukje gevaren, voordat wij bij de drijvende markt aankwamen. Erg leuk om te doen, dwars door de groene gebieden. Op de markt aangekomen was het erg druk. Maar leuk om te zien.
    Ook nog de Bridge over the river Kwai gelopen.

Na de markt zijn wij richting Kanchanaburi gereden. Daar verblijven wij een nacht in de jungel. Na al de hitte is het heerlijk om een zwembad bij je hotel te hebben!

haarlem

July 14, 2016 in the Netherlands ⋅ ⛅ 17 °C

Na een heerlijke ochtend snorkel duik met de zeeleeuwen, ben ik terug gevlogen naar het vaste land. Op Guayaguil aangekomen moest ik 4 uur wachten op de volgende vlucht. Gelukkig kon ik daar de finale van het EK zien. Helaas won Portugal.

Bij de gate werd ik omgeroepen, ik naar de balie, bleek dat mijn koffer apart was gezet. Ik moest naar beneden om daar mijn koffer te laten doorzoeken, Ze dachten dat ik drugs bij mij had. Daarna mocht ik dan eindelijk naar het vliegtuig.

Iedereen die mij gevolgd heeft wil ik bedanken voor de berichten! Wie weet tot de volgende reis! Dit is de link voor de foto's en video's:

Galapágos

July 9, 2016 in Ecuador ⋅ 🌙 21 °C

Op zaterdag ben ik naar het vliegveld op Baltra gevlogen. Daar aangekomen moest ik lange tijd wachten voordat mijn gids kwam. Daarna met de ferry naar Santa Cruiz gegaan, daar werden wij opgewacht door de chauffeur. Die bracht ons naar El Chato, dat is een ranch waar reuzen schilpadden rond lopen! Het waren er erg veel, allemaal lekker aan het eten of aan het relaxen in de modder. Daarna lekker geluncht. 'S middags ben ik naar mijn hotel gebracht midden in de hoofdstad Puerto Ayora. Tijdens mijn wandeling kwam ik gelijk al veel verschillende dieren tegen: leguanen, zeeleeuwen, Darwin vinkjes, krabben en salamanders.

De volgende dag ben ik richting Tortuga Bay gegaan. Dat is een groot strand waar veel leguanen rondlopen. Ook leggen de schildpadden daar hun eieren, vandaar ook de naam. Geen schildpadden gezien helaas. 'S middags ben ik met de boot naar Isabela gegaan. Op dat eiland blijf ik twee dagen.

De tweede dag op Isabella ben ik naar de vulkaan Sierra Negra gegaan. Wij zijn er met een open auto heen gereden, vanaf daar gewandeld naar de krater. Helaas was het te mistig om het te kunnen zien. Daarom zijn wij doorgelopen naar een kleinere vulkaan Chico. Gelukkig was het bij de tweede vulkaan niet zo mistig en konden wij daar genoeg zien. Het was echt een landschap die je in films ziet. Overal kraters, grote gaten, alles zwart en rood, heel bijzonder om te zien. Helaas was de krater te diep om daadwerkelijk ook lava te kunnen zien. Op de terugweg namen wij dezelfde route en kon ik nog een glimp opvangen, van de inmens grootte krater van de vulkaan Sierra Negra! 10km doorsnee! Na de toer ben ik nog naar de haven geweest, waar veel zeeleeuwen en zeeleguanen lagen te zonnen. Daar ook nog een grote schildpad zien zwemmen. Na de haven ben ik naar een groot meer geweest, waar veel flamingo's te zien waren.

Op woensdag werd ik opgehaald en naar de boot gebracht. Wij vaarden richting het eiland Las Tintoreras, vernoemd naar de witpuntrifhaaien (Tintorera in het Spaans). Daar gingen wij snorkelen. In het begin had ik al bijna gelijk, een aanvaring met een zwemmende zeeleguaan. Gelukkig zag ik hem op tijd! Veel verschillende vissen gezien, op een gegeven moment, kwamen wij een hele grote pijlstaartrog tegen. Die lag op de bodem van de oceaan. Maar het mooiste moest nog komen! Op een gegeven moment kwam ik een grote schildpad tegen. Maar toen ik verder keek zag ik er nog veel meer. Het waren er tientallen, sommige lagen op de bodem en andere zwommen om ons heen. Het was zo onwerkelijk om tussen zoveel schilpadden te zwemmen. Maar het was zo fantastisch, een hele gave ervaring!! 😀 Na de snorkel tocht zijn wij op het eilandje geweest. Daar waren veel leguanen, maar in een grote richel, waren dan ook eindelijk de witpuntrifhaaien.

Donderdag stond de toer Plazas op het programma. De dag begon met een snorkel sessie bij Punta Carrion. Daar waren veel grote kleurrijke vissen te zien. Maar er waren ook een aantal grote haaien te zien. Mooi om te zien! Daarna zijn wij aan land gegaan bij Plaza Sur. Wij werden gelijk verwelkomt door veel zeeleeuwen. Waaronder een baby zeeleeuw van een paar dagen oud. Op het eiland waren gele land leguanen te zien. Weer wat anders dan al die zwart/bruine op de andere bezochte eilanden. Ook kwamen wij een uil tegen, wat erg bijzonder was omdat de gids hem nog maar één keer eerder zag, wat al jaren geleden was. Voor de rest veel cactussen gezien, waarop kleine salamanders zaten.

Vrijdag was een reis dag. Van Santa Cruz naar San Cristobal gevaren. Onderweg kwamen wij een grote groep dolfijnen tegen! Na de tocht mijn nieuwe omgeving verkend.

Zaterdag de laatste hele dag van mijn vakantie. Vandaag stond de toer naar León Dormido (Kicker Rock) op het programma. Met een bootje zijn wij richting de rotsformatie gevaren. Onderweg zag ik voor het eerst op de Galapágos, de blauwvoet jan van Gent. Wij begonnen met een verfrissende duik in het ijskoude water. Toch maar keer teruggaan in de zomer 😉 Onderweg kwamen wij uiteraard veel vissen tegen, maar ook vijf grote mantra's. Die bewogen heel sierlijk door het water. Voor de rest weinig bijzonders gezien. Na de eerste snorkel sesie, terug gegaan aan boord, om daar wat te eten. Opeens riep de kapitein dat hij dolfijnen zag. Gelijk de boot op vol vermogen om ze te kunnen inhalen. Ik dacht dat ik er gisteren al veel had gezien, maar dat was maar een klein groepje! Nu waren het er zo veel! Schat zo rond de 50! Wow hoe gaaf is dat op je laatste dag! Tijdens de tweede snorkel sessie een paar schildpadden gezien. Daarna terug gegaan naar de haven.

Morgen ochtend vroeg op staan om met de zeeleeuwen te gaan zwemmen. Daarna naar het vliegveld om naar Guayaquil te gaan. En vanuit daar weer terug te vliegen naar Nederland. ¡Adios!

Montañita

June 28, 2016 in Ecuador ⋅ 🌙 23 °C

Zondag ben ik vanaf de hele grote bus terminal in Guayaquil naar Montañita gereden. Het was een rit van 2 1/2 uur, onderweg langs de kust veel pelikanen tegen gekomen.

De eerste dag kreeg ik Spaanse les in een groepje. Na de lessen kregen wij een rondleiding door het dorp. Wat erg snel voorbij was omdat het erg klein was. S' middags heb ik gesurft, wat erg lastig was omdat de golven snel achter elkaar bleven komen. Aan het eind van de dag naar het strand geweest. Daar gevoetbald met een aantal jongens die ik daar had leren kennen.

De rest van de week lekker rustig aangedaan. 'S ochtends begon de dag met twee uur Spaanse les. Na de les ging ik surfen, wat de eerste dag erg inkomen was omdat ik het drie jaar terug voor het laatst had gedaan. Maar het ging elke dag steeds beter! De derde dag kreeg ik een kleiner board, wat moeilijker is om te gebruiken. Maar het ging prima! Kan steeds meer golven pakken wat erg gaaf is!

Vrijdag ga ik naar Puerto Lopez, "Galapágos voor de armen". Het is een uur met de bus en dan nog een uur met de boot. Het is walvissen seizoen dus ben benieuwd!

Zo wat was vrijdag een mooie dag! 'S ochtends met de boot naar Isla de la Plata gevaren. Onderweg kwamen wij een groep walvissen tegen van +\- 5. Zo gaaf om te zien! 😃 Daarna zijn wij aan wal gegaan en daar gewandeld. Héél blauwvoet jan van genten gezien, ook een aantal op een nest. Het was echt een vogel eiland want ook veel fragatvogels gezien. Na het wandelen gingen wij terug naar de boot en zagen wij daar veel schildpadden zwemmen. Aan het eind nog gesnorkeld, wat erg mooi was tussen de tropische vissen.

Morgen terug naar Guayaquil en dan zondag ga ik dan eindelijk naar de Galapágos eilanden. 😀

PS als ik terug ben in NL zal ik nog een aantal foto's uploaden die met mijn camera gemaakt zijn. 😉

Cuyabeno Wildlife Reserve

June 24, 2016 in Ecuador

De busrit terug naar Quito is gelukkig beter verlopen dan de heenreis. Nu niet wagenziek. Bij het vrijwilligers huis was het nogal moeilijk om binnen te komen, ze wisten niet dat ik kwam. Uiteindelijk bleek dat iemand van de school had doorgegeven dat ik niet zou komen. Daarna kwam ik er ook nog achter, dat mijn vliegticket nog niet in mijn mailbox zat. Die had ik gisteren geboekt bij een plaatselijk reisbureau. Na lang mail verkeer kreeg ik dan eindelijk de bevestiging. Er kwamen ook nog extra kosten bij, daar regel ik dus nooit meer iets.

Vandaag ben ik naar Lago Agrio gevlogen, nog nooit in zo'n klein vliegtuig gezeten. Eenmaal aangekomen in Lago Agrio bleek het heel warm en klam te zijn. Erg wennen na de kou van de afgelopen twee weken. Morgen begint het jungle avontuur, ben benieuwd wat ik allemaal ga zien.

De eerste dag van de jungle ervaring was een
    lange. Als eerst twee uur in een busje gezeten en na de lunch nog zo'n twee uur in een bootje gezeten. Onderweg veel apen en een paar vogels gezien. Toen kwamen wij aan op een mooie lodge midden in de jungle. Daar was het de spullen in je kamer zetten en gelijk door richting de lagoon. 'S middags heb ik in de lagoon gezwommen. Er zouden ook kaaimannen zwemmen maar die heb ik niet gezien.

De volgende dag hadden wij een jungle tocht van drie uur. Veel verschillende dieren gezien. Waaronder veel spinnen en kikkers. Op een gegeven moment werd ik nog onder gepoept door een aap die hoog in de boom zat. Op de terug weg hebben wij gepeddeld in de kano, i.p.v. varen met een motor. Na de lunch lekker op de steiger gezeten, een roze dolfijn en (waarschijnlijk) ook een krokodil gezien! 'S avonds terug gegaan naar de jungle voor een nacht safari. Veel spinnen en andere insecten gezien. Het was erg donker waardoor het goed op letten was waar je liep.

Inmiddels is het alweer woensdag. Vandaag gingen wij naar een klein dorpje Tarapuy genaamd. Onderweg zijn wij roze rivier- dolfijnen, anaconda's, toekans, een luiaard en veel andere dieren tegen gekomen. Als eerst zijn wij bij de chamaan geweest, daar gaf hij uitleg over verschillende planten en hun medicionalen werking. Daarna zijn wij terug gevaren naar het dorpje om daar brood/wrap te maken van de yucca plant. Dat is een soort aardappel, die eerst werd geraspt tot er een soort pulp over bleef. Daarna werd het vocht er uit gecentrifugeerd. Er bleef een meelachtige substantie over, waarvan een soort pannenkoek werd gebakken. Het smaakte prima. 'S avonds zijn wij gaan kijken langs de rivier voor slangen. Helaas maar twee slangetjes gezien.

De laatste hele dag in de jungle is aangebroken. Van de twaalf mensen zijn er zeven vertrokken. Met zijn vijven hebben wij gepeddeld richting een lagoon. Daar verschillende vogels gezien waaronder de kolibrie. Het peddelen was vermoeiend met zijn zessen, waaronder twee kinderen die niet de hele tijd peddelden. Na weer een heerlijke lunch zijn wij op jacht gegaan naar piranha's. Helaas werd het haakje gelijk na de eerste keer al afgebeten. Als afsluiting zijn wij wezen zwemmen in de lagoon.

De week in de jungle is goed bevallen! Veel dieren gezien en leuke mensen ontmoet. Regen hebben wij voornamelijk 's nachts gehad, waardoor het overdag vaak warm met weinig regen was en dat midden in het regenseizoen!

Vandaag ben ik met de boot richting de brug gegaan om daar verder te reizen naar Lago Agrio. In het begin kwamen wij gelijk een zwemmende luiaard tegen! Erg gaaf om te zien! Zondag heb ik de vlucht naar Guayaquil. Daarna ga ik met de bus door naar Montañita voor de Spaanse lessen en het surfen.

Baños

June 17, 2016 in Ecuador

De avond dat ik arriveerde in Baños was het gelijk feest, Ecuador speelde tegen Haïti in de Copa Amerika en won met 4-0. Leuk om de wedstrijd te bekijken met het gastgezin, die erg fanatiek waren.

De tweede dag begon met Spaanse les, wat erg lastig was. Zonder verdere uitleg moest ik de woorden in de verleden tijd zetten. Hoop maar dat ik morgen eerst wat uitleg krijg. 'S avonds was er een Ecordoriaans feest, met allemaal muziek, soort van zigeuner muziek. Ook kregen wij soep en een bonenschotel. Het was erg leuk om zo de cultuur mee te mogen maken. Dat is het voordeel als je bij een Ecudoriaanse vrouw (Elisabeth) huis bent, die je er mee naar toe neemt.

Vandaag was de dag van de canyoning. Na 40min gereden te hebben kwamen wij aan op plaats van bestemming. Daar kregen wij eerst een veiligheidsbrieving. Toen kon het spektakel beginnen! Eerst daalde wij rustig af in de rivier, waar het erg koud was, gelukkig hadden wij een wetsuit aan. Maar al vrij snel moesten wij een grote sprong van een waterval maken. Ik kan jullie vertellen dat ik daarboven toch even heb staan twijfelen voordat ik sprong. Maar ik heb het gelukkig overleefd! 😉 Canyoning was erg gaaf om te doen! Maar af en toe zat de schrik er ook wel in. Achterruit springen zonder te weten wat er achter je is, gaat tegen je natuur in. Maar ik ben erg blij dat ik het gedaan heb!

De volgende dag na de Spaanse les ben ik gaan mountainbiken met gids Darwin. Het was erg leuk om te doen. Héél veel watervallen gezien. Ook een stukje door een tunnel gereden, leuk om een keer op de fiets in de tunnel te rijden i.p.v. met de auto. Aan het eind kwamen wij langs een hele grote waterval, Cascada del Pailón del Diablo genaamd, dat was erg gaaf! Ook eronder gestaan, gelijk geen douche meer nodig. Daarna zijn wij achterin een truck terug gereden naar Baños. Wat erg apart was, bij elke hobbel schoot je de lucht in. Gelukkig was het een kort ritje.

De week zit er al weer bijna op, ondanks de saaie Spaanse lessen. Vandaag lekker rustig aan gedaan. Samen met Leonie (huisgenoot) naar de warmwater bronnen geweest. Heerlijk in warme baden dobberen met een prachtig uitzicht!

Morgen ga ik terug naar Quito en dan vlieg ik zondag naar Lago Agrio (jungle).